Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nico Luijtelaar - WaarBenJij.nu Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nico Luijtelaar - WaarBenJij.nu

Australia

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

05 Mei 2014 | Australië, Cairns

Donderdag 1 mei ben ik in Townsville naar Castle Hill gegaan, waar je een mooie uitzicht hebt over Townsville en Magic eiland. Daarna naar The Strand waar ik twee Cappuccino's heb gedronken in een lekkere luie stoel. Vrijdag vertrokken naar Cairns, waar ik voor vier nacht blijf. Zaterdag 3 mei ben ik naar de stad gegaan en heb daar twee tours geboekt, de eerste is Great Barrier Reef en de tweede met de historische trein naar Kuranda. Zondag 4 mei moest ik om acht uur bij de haven zijn om in te checken, effe op de foto bij de boot Reef Magic en daarna aan boord. De boot trip duurt anderhalf uur varen, daarna ben je bij een drijvend vlot de Marine World. Daar kun je duiken, snorkelen, glazen boot of sub boot varen en is met eten erbij. Ik heb gesnorkeld en een safari tour gemaakt. Rond vijf uur was ik weer terug op de haven. Maandag 5 mei om half negen op het station van Cairns om met een historische trein naar Kuranda te gaan, het is een trein rit van twee uur voor 37 kilometer maar wel mooi uitzicht en vooral Stoney Creek Falls en Barron Fall. In Kuranda heb je leuke winkeltjes en wat dierentuintjes, ben zelf nog naar German Tucker geweest om te eten effe twee Braadworsten eten. Daarna met de kabelbaan terug naar beneden, waar je ook twee stop's kunt maken de eerste is Barron Fall en de tweede is Regenwoud station. Heb ik gedaan en je bent effe in de regenwoud, fantastisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 10627

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 16 Augustus 2016

Vakantie 2016

22 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Follow that Dream

01 Juli 2014 - 30 Juli 2014

The Cook

Landen bezocht: