Cookeilanden - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Nico Luijtelaar - WaarBenJij.nu Cookeilanden - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Nico Luijtelaar - WaarBenJij.nu

Cookeilanden

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

27 Juli 2014 | Cook Eilanden, Rarotonga

1 juli 2014 aangekomen op de Cookeilanden om 1.00 uur in de morgen, ben opgehaald door het verblijf en heb mijn kamer gekregen en ben gelijk gaan slapen.
Om 9.30 uur opgestaan en om 10 uur voetbal kijken Belgie - USA,
daarna om 13 uur kreeg een klein rondleiding van de stadje Avanau.
Heb in dat stadje wat rond gekeken en wat prijzen vergeleken, internet duur en ik heb geen telefoon bereik.
2 juli ben ik om 12 uur een scooter gaan huren voor NZ$ 90,00 per week, maar geen geluk want na 2 uur rijden
ben ik gevallen schade NZ$ 805,00.
Om 17 uur kreeg ik veel last van mijn boven borst en ben toen maar naar het ziekenhuis gegaan, na 3 uur wachten was ik aan de buurt.
Had op dat moment veel pijn aan mijn borst, dus er zijn foto's van gemaakt, uitkomst niets gebroken of beschadigt.
Moest van de docter een week rusten en ik kreeg pijn stillers, een leuk begin op de Cookeilanden.
3 juli maar bij een andere firma een scooter gehuurd voor NZ$ 98,00 per week, want bij de eerste firma kreeg ik geen scooter meer.
Zo heb ik de rest van de week rustig aangedaan, dat kan ik goed.
Heb het eiland wel verkent en is een rondje rijden 32 kilometer met mooie strand en helder water.
Vanaf zaterdag een leuke vrouw ontmoet Anita, waarmee ik gezellig een drankje en mee wezen uiteten die week.
Maar ja, zij ging 11 juli weer weg naar huis naar Australia.
Zaterdag 12 juli 10 uur morgens voetbal kijken Nederland - Brazilie en Nederland wint met 3-0 fantastisch,
en zondag om 9 uur morgens Duitsland - Argentinie kijken.
Maandag 14 juli ben nu twee weken hier en dat is eigenlijk genoeg voor dit eiland.
Week 29 kwamer veel regen naar beneden, maar toch was het warm hier tussen 25 en 28 graden.
Zaterdag 19 juli 2014 ging de zon weer lekker schijnen, dus ben ik 's morgen naar de Punanga Nui Markets gegaan dat elke zaterdag er is.
Op de markt verkopen alles je in Nederland ook hebt, maar dan wat tropische en veel muziek en dans en met veel eten tentjes.
Maandag 21 juli op naar Aitutaki een eiland groep boven Rarotonga, om 7.15 uur werd ik afgehaald met een busje om naar de airport gegaan.
Om 8.00 uur vliegen we naar Aitutaki een vlucht van 45 minuten, in Aitutaki aangekomen gingen we een busje naar een stadje
waar ze een winkel en een marktje hebben.
De winkel was klein en de markt ook en zu hadden maar 2 groenten en 2 fruit soorten, wel lachen.
Daarna op naar de boot die ons langs de eilanden groep bracht, het eerste eiland was Akaiami waar we 20 minuten bleven
dus een beetje rond gekeken en gezwommen.
De twee eiland was Tekopua daar bleven ook 20 minuten en dus het zelfde gedaan.
Daarna gingen we naar een koraalrif waar we bleven dobberen om te snorkelen en te eten, het eten was fantastisch vis
met een uitgebreid kouwe schotel.
Toen zijn naar Tapuaetai gegaan oftewel One Foot Island, het eiland met het kleinste postkantoor, je kunt er kopen postkaart
een zegel en een stempel alles 2 dollar.
Om 3.00 uur gingen we terug naar de airport waar we om 4.30 uur de vlucht naar Rarotonga hadden, om 5.30 uur terug was.
Week 30 was wissel vallig regen en dan weer zon dus niet veel gedaan, maar donderdag ben ik naar de bioscoop gegaan
om de film HERCULES te kijken was goed maar kort.
27 juli zondag maar ook gisteren en eergisteren lekker rustig aan gedaan, morgen alles voorbereiden voor de vlucht naar
Sydney Australia waar ik de 30ste landt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nico

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 10637

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 16 Augustus 2016

Vakantie 2016

22 Januari 2014 - 14 Januari 2015

Follow that Dream

01 Juli 2014 - 30 Juli 2014

The Cook

Landen bezocht: